[vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”full_width” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” z_index=””][vc_column][vc_row_inner row_type=”row” type=”full_width” text_align=”left” css_animation=”” css=”.vc_custom_1599831101151{background-color: #f5f6f8 !important;}”][vc_column_inner width=”1/2″ css=”.vc_custom_1555401288510{padding-top: 0px !important;padding-right: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;padding-left: 0px !important;}”][image_hover target=”_self” image=”19700″ hover_image=”19703″][/vc_column_inner][vc_column_inner el_class=”header-height” width=”1/2″ css=”.vc_custom_1599831111669{padding-top: 30px !important;padding-right: 30px !important;padding-bottom: 30px !important;padding-left: 30px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1680864035430{margin-bottom: 15px !important;}”]Iedereen mag zich makelaar noemen, iedereen mag bemiddelen in de
verkoop of aankoop van een huis. Het beroep is namelijk jaren terug
al vrijgegeven. Maar niet iedereen die zich uitgeeft voor makelaar is
gekwalificeerd. Want als je het hele traject bij bijvoorbeeld de verkoop
van een woning goed wilt begeleiden, zul je op een breed gebied kennis
moeten hebben: fiscaal, juridisch, verzekeringstechnisch, bouwkundig,
communicatief en zelfs met momenten psychologisch. Je staat namelijk
dicht bij mensen in een bijzondere periode in het leven. Deze kennis moet
ook altijd up-to-date zijn, want de markt verandert continu. Van ons als
NVM-makelaar wordt verwacht dat we aan de hoogste opleidingseisen
van Nederland voldoen. We hebben zowel theoretische kennis als
praktische ervaring nodig. En dit wordt met regelmaat getoetst door
collega’s. Zo houden we onze kwaliteit op het hoogste niveau.
Daarnaast kunnen we gebruikmaken van een schat aan data. Funda is
van oorsprong de advertentiewebsite van NVM, deze hebben we later
opengesteld voor alle makelaars. Dat zorgt voor veel marktinformatie
en transactiedata waarmee we mensen gerichter kunnen helpen. Ook
hebben we veel aan ons collegiale netwerk, zowel landelijk als regionaal.
We bespreken de marktcijfers en wat er speelt in de regio’s. En ook al zijn
veel dingen niet te voorspellen, we worden er altijd wijzer van. Zo blijft
consumentenvertrouwen heel belangrijk en is er nog altijd krapte op de
markt. De gemiddelde verkooptijd ligt rond de drieëndertig dagen, de
instapklare woningen halen dat nog. De woningen waar iets aan moet
gebeuren, hebben meer tijd nodig.
De klant een spiegel geven, met daarbij een inkijk in de markt van wat
er actueel gaande is. Want het is en blijft een momentopname. Vaak
ook de emotie eruit halen, want je huis is toch lang je thuis geweest.
Oprecht advies geven, open en eerlijk. Daar staan we met zijn allen voor.
In samenspraak met de klant gaan we de strategie bepalen. Met onze
kennis van de theorie en huidige wetgeving maken we een vertaalslag
naar de praktijk. We werken met deugdelijk cijfermateriaal, analyseren
transactiegegevens en geven vervolgens een duidelijke onderbouwing.
NVM loopt hierin voorop, Nederland is hier zelfs uniek in. Geen enkel
land heeft zo’n goed gestructureerde data om mee te werken. Makelen
op buikgevoel kan iedereen. Net zoals het openen van de deur en het
begeleiden van een bezichtiging. Met de kwaliteit en de onderbouwing
maken we het verschil. Zo kom je niet snel voor verrassingen te staan.
Etienne Erkens
Voorzitter NVM-Limburg[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]